Klasės valandėlė ,,Konfliktai ir jų sprendimo būdai“

Kiekvieną dieną klasėje susiduriame su situacijomis, kurios gali pavirsti mažesniu ar didesniu konfliktu. Pavyzdžiui, kaip draugiškai ir gražiai žaisti arba, kai mokytoja užduoda darbą grupėse, dažniausiai būna sunku pasiskirstyti darbais, arba apginti savo nuomonę. Tai gali išprovokuoti konfliktą, o vėliau ir patyčias.

Vasario 7 dieną, mūsų klasė pasikvietė į klasės valandėlę mokyklos psichologę Ivetą Liutkutę, kad papasakotų mums apie konfliktus ir kaip juos spręsti. Psichologė papasakojo, kaip atsiranda konfliktai ir ką daryti, kad jų išvengti. Aiškinomės, kada vyksta konfliktai, kaip elgtis iškilus konfliktui ir kaip valdyti pyktį ir neigiamas emocijas. Vėliau žiūrėjome filmuką ,,Konflikto sprendimas kitaip". Diskutavome konfliktų sprendimo būdus. Po to grupėse atlikome užduotis. Piešėme konfliktines situacijas ir užrašėme kokius jausmus kelia įvykęs konfliktas. Užduotis pristatėme klasės draugams, analizavome konflikto atsiradimo priežastis ir aiškinomės, kaip reiktų pasielgti įvairiose situacijose. Pavyzdžiui, kartais su draugu mes norime to paties daikto ir susipykstame, nes nerandame bendro sprendimo ir nemokame dalintis. O juk galima susitarti, kad pirmiausiai žaidžiam tavo žaidimą, o vėliau – mano. Aptarėme, kaip galima priimti bendrą sprendimą, kaip vengti ir valdyti konfliktines situacijas.

Ši pamoka mums buvo labai naudinga, nes išsiaiškinome, ką duoda konfliktas? Dabar jau žinome, kad konfliktai tai natūrali mūsų gyvenimo dalis, todėl labai svarbu išmokti valdyti savo emocijas, o taip atsitikus – mokėti juos taikiai spręsti. Sužinojome, kad konfliktas – tai stiprus energijos užtaisas, kurį svarbu nukreipti teisinga linkme. Pavyzdžiui, laiku sustoti ir ,,atvėsti“ kai pradedame jausti, kad mane ,,neša“, o tam reikalinga valia. Dabar žinome, kad numalšinti pyktį galime giliai kvėpuodami ir daugiau judėdami, pavyzdžiui – važiuodami dviračiu!

4 klasės mokinė, Armantė Vytuvytė

spacer